NASVET Računalništvo
6. 04. 2022 07:25:09

POMEMBNOST HITRE DOSTAVE PRI SPLETNIH NAKUPIH

1/1

Epidemija COVID-19 je vplivala na nakupovalne navade Slovencev in pripomogla k izrazitemu trendu rasti spletnega nakupovanja. Zaradi vseh omejitev, s katerimi smo bili soočeni v zadnjem obdobju, so se nakupovalne navade potrošnikov precej spremenile, spremenil pa se je tudi način kupovanja. 

Bolj kot število novih spletnih kupcev narašča frekvenca in intenzivnost spletnih nakupov pri obstoječih kupcih (84 %) (Shopper's Mind 2021). Le-ti v večini nakupujejo v domačih spletnih trgovinah, kar opažajo tudi v tujini. Zaradi zapiranja meja in težav z dostavo v času epidemije, je število spletnih nakupov iz tujine nekoliko upadlo (iz 220 milijonov letno na 216 milijonov). Kitajska, Velika Britanija in Nemčija še vedno ostajajo najbolj popularne države, od koder naročamo želene izdelke (Ecommerce 2022).

Starostna struktura spletnih nakupovalcev se v zadnjih treh letih ni bistveno spremenila, saj med najštevilčnejšimi spletnimi nakupovalci še vedno ostajajo predstavniki generacij X (44 %, rojeni med 1965 in 1980) in Z (33 %, rojeni od konca 1990 do danes) (Shopper's Mind 2021).

Kaj se največkrat nahaja v tvoji spletni košarici? So to oblačila in obutev, živila, morda elektronika ali športna oprema? Prav zagotovo ti je poznano tudi navdušenje nad nakupom in neučakanost, da izbrani izdelek čim prej prejmeš. Ko pa pokliče kurir, je dan sploh popoln, kajne?

Anketa o pomembnosti hitre dostave

V sodelovanju z GLS smo pripravili anketo o pomembnosti hitre dostave pri spletnih nakupih. Se tudi tebi zdi pomembno, da želeni izdelek čim prej prejmeš na svoj naslov?

Med skupno 213 moškimi in ženskami (starostna skupina od 18 do 50+ let) smo preverili, kako pomembna se jim zdi hitra dostava, koliko bi bili pripravljeni plačati za takšno storitev in za katere izdelke se jim zdi relevantna.

Kaj smo ugotovili?

Glede na pomembnost hitre dostave med anketiranci, lahko kupce razdelimo na različne tipe.

Prvi tip so kupci, ki hitro dostavo pričakujejo v enem dnevu (56,8 %). Drugi tip kupcev svoj paket želi prejeti v 2-3 dneh (36,6 %), tretji pa v 3-5 dneh (4,2 %). Četrti tip kupcev pa predstavljajo tisti spletni kupci, ki se jim hitra dostava ne zdi pomembna (2,4 %).

Spoznaj jih preko Nine, Urbana, Anžeta, Kaje in Tine.

Nina je novinarka, ki šteje nekaj čez 30 let. Ker je modna navdušenka in impulzivna nakupovalka, se ji hitra dostava zdi zelo pomembna. Redno spremlja modne trende in v svoji omari želi najnovejše kose oblačil. Prav zato želi paket prejeti čim prej, za hitro dostavo pa ne želi odšteti preveč, saj ta denar raje porabi drugje.

Poslovna ženska pregleduje seznam opravil.
Poslovna ženska pregleduje seznam opravil.

Urban je podjetnik v 40. letih. Ker pri svojem poslu potrebuje kakovostno računalniško opremo, se v njegovi nakupovalni košarici največkrat znajdejo različni tehnični pripomočki. Ker ni v nenehnem lovu za popusti, stvari nakupi takrat, ko jih zares potrebuje. Prav zato mu je hitra dostava izredno pomembna in je zanjo pripravljen odšteti več, tudi do 20 € oz. odvisno od vrednosti izdelka. 

Poslovnež zadovoljno počiva na pisarniškem stolu.
Poslovnež zadovoljno počiva na pisarniškem stolu.

Anže je študent prvega letnika Ekonomske fakultete. Kadar nakupuje preko spleta, išče ugodne ponudbe, ki mu jih njegov študentski proračun omogoča. Dostava mu je srednje pomembna - lahko brez težav počaka dan ali dva več, sploh če tako privarčuje pri poštnini.

Portret mladega študenta sredi travnika na sončen dan.
Portret mladega študenta sredi travnika na sončen dan.

Kaja, mama dveh otrok, običajno nakupuje zvečer, ko najde “svojih 5 minut”. Preko spleta s standardno dostavo kupuje oblačila zase in za otroka. Ker je dopoldan v službi, popoldan pa otroka vozi na številne aktivnosti, se ji z dostavo ne mudi. Dostava se ji zdi izredno pomembna edino takrat, ko naroča živila, ki jih nujno potrebuje za vsakodnevno pripravo obrokov. 

Presenečena mama nakupuje prek prenosnika in s prekrižanimi nogami sedi na tleh.
Presenečena mama nakupuje prek prenosnika in s prekrižanimi nogami sedi na tleh.

Tina je gospa v 50. letih. Ker spletno nakupovanje šele dobro spoznava, nakupe opravlja približno enkrat mesečno. Dostava ji ni pomembna (enako se je opredelilo 5,6 % anketirancev), saj običajno ne kupi nič takšnega, kar bi zares nujno potrebovala. 

Vnukinja pomaga babici pri spletnih nakupih prek prenosnika.
Vnukinja pomaga babici pri spletnih nakupih prek prenosnika.

Ker je večini vprašanih dostava pomembna in jo hkrati pričakujejo v roku enega dneva, so zato s 73,2 % podprli idejo, da bi želeli izdelek dobiti znotraj 3 ur, če bi spletni trgovec to omogočal. Toda, za kakšno ceno? 

73,2 % anketirancev želi izdelek dobiti znotraj 3 ur.
73,2 % anketirancev želi izdelek dobiti znotraj 3 ur.

Nina bi bila za dostavo v 3 urah pripravljena plačati nekaj evrov več, torej enako kot kar 34,8 % anketirancev. Nekateri kupci, med njimi tudi Anže, bi hitro dostavo želeli po enaki ceni kot standardno (11,3 %), medtem ko bi Urban in nekaj ostalih kupcev plačalo tudi do 20 €, če bi bil predmet naročila izdelek, ki ga res nujno in hitro potrebujejo. Anketiranci so tudi izpostavili, da bi bila cena hitre dostave lahko odvisna od vrednosti izdelka (10-20 %).

Kakšna pa so pričakovanja glede dostave v tujini, na spletno zelo razvitih trgih? V času epidemije je tudi v tujini spletna prodaja poskočila. Spletni kupci so v večini kupili več, kot so v vsakodnevnem življenju resnično potrebovali, a v zameno pričakovali hitrejšo dostavo. V Veliki Britaniji 15 % kupcev pričakuje dostavo v 1-2 dneh (leto prej 10 %), v Belgiji pa 18 % (leto prej 11 %). Ta poskok kaže, da so potrošniki vedno bolj vajeni spletnega nakupovanja in imajo zato vedno večje zahteve in pričakovanja. (Ecommerce 2022).

Za katere vrste izdelkov pa je tebi pomembno, da jih dobiš še isti dan? Večina anketirancev pravi, da bi s hitro dostavo želeli prejeti kar vse naročene izdelke, torej elektroniko, oblačila in darila, prav tako pa tudi hrano, živila ter druge artikle, ki jih plačajo vnaprej. Enako velja tudi za Kajo, ki redno naroča živila in jih nato še isti dan potrebuje za pripravo družinskih obrokov.

Storitev dostave v roku 3 ur bi kar 74,7 % ljudi želelo imeti tudi izven Ljubljane. Veliko jih namreč živi izven prestolnice ali pa dnevno migrirajo po vsej Sloveniji. Naj ti zaupamo dobro novico - GLS bo poleg Ljubljane enako storitev nudil tudi v Mariboru.

Kako do hitre dostave?

GLS ponuja storitev Same Day Solution, pri kateri izdelke dostavijo že v roku 3 ur.
GLS ponuja storitev Same Day Solution, pri kateri izdelke dostavijo že v roku 3 ur.

GLS odslej ponuja »Same Day Solution«, novo storitev, ki zagotavlja, da tisto, kar naročiš danes, dobiš dostavljeno že v roku 3 ur. Pred naslednjim spletnim nakupom torej preveri, ali izbrani trgovec omogoča to možnost pošiljanja. Izberi, klikni, dodaj v košarico, nato pa v roku treh ur že lahko testiraš svoj najnovejši pametni telefon ali pa obuješ najbolj trendi superge ta hip.

 

→OGLEJ SI VIDEO PREDSTAVITEV NOVE STORITVE

Želiš med prvimi izvedeti za najboljše sezonske ponudbe? Prijavi se na e-novice, ki jih tedensko pripravljamo zate.

Vnesi pravilen e-naslov

Hvala za prijavo. Kmalu lahko pričakuješ prve tedenske e-novice.

® 2022 Ceneje d.o.o., del skupine Heureka