Izbira digitalnega fotoaparata

18. 03. 2009 23:18:54

Prišli smo do ključne točke, kjer se bomo odločali o izbiri digitalnega fotoaparata. Nakup je zahtevno opravilo, saj kupujemo napravo, ki lahko stane precej denarja. Lahko se nam v najslabšem primeru zgodi, da damo veliko denarja za aparat, ki ne bo omogočal ravno tistega kar najbolj rabimo.

image

Zdi se mi, da pogosto kupujemo stvari po lastnem okusu ali všečnosti. Recimo, da hodimo v hribe in hočemo imeti tako majhen aparat, da ga lahko spravimo v žep. Morda smo prepričani, da je Sony najboljša firma. Ali pa nam je fotoaparat všeč, ker ima "profi" videz. Navsezadnje kupujemo napravo, ki bo morda stala celo plačo, torej ni ravno najbolje, da jo izbiramo po videzu.

Kateri faktorji naj bi vplivali na izbiro fotoaparata? Na žalost je v večini primerov nakup kompromis med željami in ceno. Lahko rečem, da je dobra odločitev plod potrošenega časa, ki ga žrtvujemo za brskanje po revijah in spletnih straneh, ki ponujajo primerjave in analize raznih fotoaparatov.

Preden pa se spustimo v podrobnosti, je dobro vedeti, za kaj bomo fotoaparat rabili. Zato je prav, da se najprej vprašamo:

kakšna bo zahtevana končna kvaliteta in velikost slike,iz kakšne razdalje in v kakšnih pogojih bomo večinoma fotografirali,kako hitro bomo fotografirali in koliko spretni bomo,navsezadnje pa tudi, koliko opreme smo pripravljeni nositi s seboj.Digitalna fotografija danes omogoča gosposko fotografiranje. Če pomislim, koliko opreme je moral fotograf vlačiti s seboj pred sto leti in koliko jo dejansko rabimo za mnogo boljši rezultat danes... Če vozite Mercedesa, morate tudi plačati gorivo!

Kvaliteta fotoaparata ali kvaliteta slike?

Fotografi strmimo po najboljših fotoaparatih, vendar nas pri tem omejuje stanje v denarnici, morda pa tudi zdrava pamet. Tudi sam sem tak, da bi se rad vozil s Ferrarijem, pa moram biti zadovoljen s staro Hondo. Ampak moja stara Honda me vedno varno pripelje domov.

Tudi moj fotoaparat dela čisto lepe slike. Za moj okus. Ampak Schumacher bi se na vsa usta režal, če bi me videl, kako se s svojo Hondo cijazim sto kilometrov na uro proti Ljubljani. Prav tako bi se marsikateri fotograf namrdnil, ko bi zagledal Minolto ali pa Sigmo v mojih rokah. Vendar tu velja podobno pravilo kot za objektiv: na svetu je mnogo, mnogo več dobrih fotoaparatov kot je dobrih fotografov.

Sodobna pravila vrednotenja slike se ravnajo po načelih barve. Le redkokateri opazovalec je zadovoljen s kompozicijo, ki jo dela ton. Po tem se ravna tudi industrija fotografske opreme. Bolj kot kvaliteta slike je pomemben učinek, ta učinek pa dela barva. Vedite, da ste morda tudi vi v tisti večini publike, ki se ravna po tem načelu. Zato se pri nakupu fotoaparata najprej vprašajmo, ali rabimo kvaliteten fotoaparat, kvalitetno sliko, ali pa rabimo samo majhen fotoaparatek z velikim območjem zooma, ki nas bo zadovoljil na potovanjih.

Morda imate veliko denarja in si lahko brez problemov kupite fotoaparat za dva miljončka. Poznal sem človeka, ki mu je žena za darilo kupila fotoaparat za milijonček, pa gospod ni imel časa niti toliko, da bi prebral navodila, kaj šele da bi posnel kakšno sliko. Navsezadnje je njegov fotoaparat bolj zahteven kot njegova žena in preden bo nesrečnež našel sprožilec, bo fotoaparat že zastarel. Kaj naj počne s kvaliteto fotoaparata, če ne more posneti slike?

Zamislite si, da rabite za svojo spletno stran malo sličico Aljaževega stolpa. Boste vzeli Canon D20 in vrhunski objektiv, se povzpeli na Triglav samo za to, da boste s širokokotnikom posneli sliko, katero boste nato prevzorčili na dvajsetkrat manjšo ločljivost? Lahko pa to naredite samo zato, da potem napišete članek, kako nesti osem kilogramov fotografske šare v gore in ugotoviti, da je bil tisti, ki je znosil Aljažev stolp tja gor, res junak!

Vir: Slo-foto.net

Želiš med prvimi izvedeti za najboljše sezonske ponudbe? Prijavi se na e-novice, ki jih tedensko pripravljamo zate.

Vnesi pravilen e-naslov

Tvoja prijava morda še ni dokončana. Če se prijavljaš prvič, odpri svoj e-poštni nabiralnik in klikni na povezavo v sporočilu. Preveri tudi neželeno pošto.

® 2024 Ceneje d.o.o., del skupine Heureka