Uporaba dizelskega goriva pozimi
Dizelsko gorivo je v zimskem času podvrženo zmrzovanju, kar utegne biti še posebej neprijetno, ko se ti zjutraj mudi v službo. Izogni se neprijetnim presenečenjem ter si preberi, zakaj do tega pride in kako ukrepati, preden je prepozno.
Zmrzovanje dizelskega goriva je povezano z njegovo sestavo. Glavni krivec za to je parafin, ki na hladnem postaja trdnejši in se začne kristalizirati, kar lahko opaziš v motnosti goriva. Sprva to ne predstavlja ovire, a z nižanjem temperature velikost kristalov preseže velikost odprtin na filtrih, zato lahko pride do delne ali popolne zaustavitve pretoka. Največkrat se to pripeti prav na filtrih, izpostavljenih delih cevovodov in v rezervoarju.
Uporabo dizelskega goriva v hladnejšem obdobju omogočajo dodatki, ki povečujejo filtrirnost goriva, kar pomeni, da kristali parafina tudi pri nižjih temperaturah ostajajo dovolj majhni, da še lahko prehajajo skozi filtre. Ta podatek je pogosto naveden le s kratico CFPP, kar je okrajšava za angleško ime Cold Filter Plugging Point. Filtrirnost dizelskih goriv na slovenskih črpalkah se pozimi običajno giblje med -21 in -28 °C.
Če avtomobil parkiraš na temperaturi pod -18 °C, strokovnjaki priporočajo uporabo ustreznih nizkotemperaturnih dodatkov, ki pa jih moraš v rezervoar naliti, dokler je gorivo še povsem bistro. Ker se mora dodatek dobro zmešati s celotno vsebino rezervoarja, ga je potrebno dodati pred ali med novim polnjenjem rezervoarja. Pred nalitjem zimskega goriva moraš rezervoar v celoti izprazniti, prav tako se je pozimi bolje večkrat ustaviti na bencinskem servisu in natočiti manj goriva, ki ga pred naslednjim postankom na črpalki do konca porabiš. S tem zmanjšaš možnost usedanja parafina na dno, od koder običajno gorivo izteka naprej v motor.