NASVET Predsobe in hodniki
7. 03. 2018 13:42:13

10 NAVAD DOBRO ORGANIZIRANIH LJUDI

1/1

10 navad organiziranih ljudi:

1. Organizirani ljudje imajo prostor za vse
Dajo predmete na mesto, kjer predmet uporabljajo, ne tam, kjer je prostor!

Ko gre za nered, je najbolj pomembna stvar organiziranih ljudi ta, da predmet postavijo tam, kjer ga uporabljajo, ne na mesto, kjer imajo slučajno prostor. Računi, pisarniški pripomočki se nahajajo v domači pisarni, odstranjevalec madežev in drugi pralni pripomočki so v pralnici ... Bolj kot je shranjevalni prostor oddaljen od mesta uporabe, več časa in truda boste potrebovali, da ga boste uporabili, poleg tega pa je manjša verjetnost, da ga boste po uporabi vrnili na določeno mesto. Ko je sila in se mudi, želite imeti pripomoček TAKOJ pri roki. 

2. Organizirani ljudje uporabljajo orodja, planerje
Zanašanje na spomin je out, dnevni planerji so in!

Organiziranim ljudem urniki pomenijo vse. Svoje dneve in tedne urejajo z online koledarji ali s papirnatimi planerji. Vložijo čas v to, da naredijo opomnik, nato pa sprostijo možgane in spomin ter se osredotočijo na opravilo, ki je pred njimi.

3. Organizirani ljudje imajo manj stvari
Manj kot je stvari, manj je treba organizirati in urejati!

Tako preprosto je. Organizirani domovi niso napolnjeni s presežkom brisač, posteljnine, kuhinjske posode, steklovine … Imajo pralne in pomivalne stroje. Zožite stvari na nujno, potrebno in pustite samo predmete, ki jih boste redno in z ljubeznijo uporabljali. Ob manjšem številu predmetov – pa naj bodo to oblačila, družabne igre, predmeti v shrambi … –, bo odločitev lažja.

4. Organizirani ljudje vedo, kdaj reči, da je nekaj dovolj dobro
Oni niso perfekcionisti, niti ne poskušajo biti!

Organiziranost pogosto povezujemo s perfekcionizmom, vendar se to dvoje lahko tudi izključuje. Organizirani ljudje so tisti, ki prenesejo tudi zmečkane rjuhe na postelji, ki nimajo na mizi obroka za pet zvezdic … Organizirani ljudje naredijo stvari čim bolj učinkovito, da lahko čim hitreje preidejo na naslednje opravilo. 

5. Organizirani ljudje nadzorujejo nered
Takoj!

Avtorica Gretchen Rubin piše o svojih izkušnjah, kako je poskušala počistiti nered in kako je postala bolj organizirana. Njeni dve pravili, ki sta obrodili največ uspeha: pravilo ene minute in pravilo desetih minut. Pravilo ene minute vključuje vsa opravila, ki jih je mogoče storiti v manj kot minuti. Npr. obesiti plašč ali dežnik, pospraviti DVD ... Gretchen Rubin predlaga, da vsak večer pred spanjem 10 minut namenite urejanju vizualnega nereda v domu. Je 10-minutna zaveza prezahtevna za začetek? Potem začnite s 5-minutno zavezo. Pospravljanje malo po malo je veliko lažje kot reševanje nereda, ko doseže točko brez vrnitve in se stanje samo slabša.

6. Organizirani ljudje vrednotijo, pospravljajo in urejajo
Pogosto!

Spremembe in stil življenja potiskajo organizirane osebe v razmišljanje in odločanje, česa ne potrebujejo več. V svetu, v katerem smo nagnjeni h kopičenju najrazličnejših predmetov, se moramo zavestno odločiti za pospravljanje in urejanje. 

7. Organizirani ljudje rečejo NE
Ne pomišljajo dvakrat, tega ne obžalujejo!

Vabilo na zabavo v zadnji minuti, dodatno opravilo, svetilka od tašče … Organizirani ljudje rečejo NE predmetom in opravilom, ki bi jih lahko fizično ali čustveno preobremenili oziroma si jih niti niso želeli. 

8. Organizirani ljudje ne skrivajo lastnine
Daleč od oči, ni tudi daleč od srca!

Umetnost organizacije ni v tem, da se znebimo vseh predmetov, ampak da imamo predmete na vidnem in zlahka dostopnem mestu, saj to dvoje omogoča lažjo uporabo. Razvrščanje predmetov po škatlah in predalih prihrani iskanje oziroma čas in stres. Investirajte v nekaj estetskih škatel za shranjevanje. Škatle in posode v kuhinji so odlične za shranjevanje žit, oreščkov, testenin, drugje v domu pa lahko uporabite škatle, zabojnike in posodice za pospravljanje igrač, kozmetičnih pripomočkov, drobiža, oblačil ...


9. Organizirani ljudje slavijo velike in majhne dosežke
Dolg seznam zahtevnih opravil je zastrašujoč za vsakogar!

Organizirani ljudje imajo na seznamu vedno manjša opravila. Mešanje preprostih nalog s težkimi zagotavlja spodbudo in kaže na napredek, ko uresničujete seznam. Zelo zahtevne naloge razčlenite na manjše delovne zahteve in opravila. 

10. Organizirani ljudje se ne odzovejo na vsak pisk ali klik
Najprej dokončajo opravilo!

Preveč opravil hkrati povzroči na splošno manjšo produktivnost. To je še posebej pomembno, ker živimo v svetu, kjer smo lahko nenehno zasedeni z brenčanjem mobilnega telefona v roki in polnim e-poštnim nabiralnikom. Organizirani ljudje ne čutijo potrebe, da odgovorijo na e-pošto v trenutku, ko so jo prejeli. Namesto tega obvestila ignorirajo ali obvestila celo izklopijo ter dokončajo opravilo, sredi katerega so.

Študija, ki so jo izvedli na univerzi British Columbia, je ugotovila, da povprečen človek preverja e-pošto 15-krat na dan. Študija je tudi ugotovila, da če bi e-pošto preverjali samo trikrat dnevno, bi ukrotili stres in imeli dovolj časa za druge naloge.

Pripravil: Ambient dizajn

Želiš med prvimi izvedeti za najboljše sezonske ponudbe? Prijavi se na e-novice, ki jih tedensko pripravljamo zate.

Vnesi pravilen e-naslov

Hvala za prijavo. Kmalu lahko pričakuješ prve tedenske e-novice.

® 2024 Ceneje d.o.o., del skupine Heureka